tirsdag 22. juli 2008

Supre Slottsfjellfestivalen: hypokonderi, rom og cola

"15 minutter etter konserten er det inn i bilen og rett til Oslo. Jeg skal faen meg ha 5 timer søvn i egen seng" konstaterer reiseleder og gitarist Martin, noen timer før vi skal på Kongescenen, Slottsfjellfestivalen. Han er lei av psykosen assosiert med å "døgne" når vi skal spille tidlig dagen etter; vi skal rekke et fly til Tromsø som går klokka 0800.
Jeg tenker at det er like greit at vi drar rett etter gigen, siden jeg tror at jeg har fått glutenallergi, pga litt utslett på albuer og knær.
Men, det blir litt lengre enn 15 minutter etter konserten; gigen går sinnsykt bra, og tusener av folk hyler for Superfamily før og etter vi går på. I tillegg har festivalens formidable backstage-anvarlig ordnet en hudlege til meg, som roer meg ned; jeg har allergi fra myggsprayen vi måtte dønke oss i da vi spilte golf på Lakselv.
45 minutter etter konserten, på (allerede sjanglete) vei til å bli intervjuet av av MTV, ser jeg at Martin har fått på seg en slags hatt; dette er altid tegn på at han er den siste som skal hjem og sove.
Etter det fuktige MTV intervjuet får jeg allerede fylleangst for hva som har kommet på tape, men vi tar alikevel noen rom og kola, fordi vi er så fornøyde med gigen, været, stedet og alle de hyggelige folka backstage.
Men så blir vi jagd inn i bilen av Lasse (sjåføren vår), og jeg kommer meg til seng ca. 0300...

2 kommentarer:

Martin, Superfamily sa...

Jeg klarte heldigvis å la vær å dra på fest til naboen til klokka 0300 da jeg kom hjem, og fikk gode 4,5 timers søvn, noe om skulle vise seg å bli altavgjørende for en fin dag i Tromsø..

Det må også nevnes at hadde det ikke vært for at Nielsen og Krumins bakbandt meg backstage for å helle i meg rom & cola både før og etter gigen, hadde jeg vært mye strengere på avreise fra Tønsberg. Men det var en så fin kveld og så bra gig, at det var verdt en ekstra time med moro :)

Ellers takk til både Slottsfjell og Bukta for en fin helg, og til publikum som kommer på konsertene våre. Og på festene etterpå!

Anonym sa...

Må bare få sagt at gigen på Slottsfjell var superbra! Hadde bare så vidt hørt på musikken deres før og nå er jeg helt frelst! Tusen takk!
KOM TIL DRAMMEN! =)