tirsdag 22. juli 2008

Buktafestivalen: artister er noe dritt

Våkner opp 0500, og sjekker internett før jeg drar for å ta fly til Tromsø. På nrk.no er det en fyr som ser ut som kommer rett fra Blue Oyster Club, som sier at han ikke synes vi er veldig kule, men passer godt til formiddagsunderholdning for familier. Kaller også Jessica Fletchers for et "svingband". Det viser seg at det er festivalsjefen for Buktafestivalen, hvor vi er på vei for å spille, som uttaler seg om band han har booket.
Kommer fram til festivalområdet, og blir fortalt at vi er ikke velkomne på backstageområdet etter konserten, og vi må levere inn festivalpassene våre så det er sikkert at vi ikke kommer inn etter gigen. Etter en par telefonsamtaler blir vi fortalt at det hele er en misforståelse (yeah, right). Går på toalettet for å pudre nesen, men må ut etter 1 sekund da det viser seg at Bukta har satt fram den mest urenslige utedassen jeg noen gang har sett.
Heldigvis er det en del folk som dukker opp med godt humør, og vi gjør vårt beste for at folk har det gøy.
Setter meg på fly tilbake fra Tromsø, og finner vår hemmelige Rider (vår liste over krav) i avisa "Tromsø By", med eplekjekke kommentarer fra festivalsjefen. Vurderer å gå til sak mot festivalen for kontraktbrudd, men slår det fra meg da jeg innser at det kan bety at jeg må høre navnet "Bukta" igjen senere, og det orker jeg ikke.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg gleder meg masse til ny plate. Hilsen stor fan;)

Anonym sa...

Ufattelig trist at dere fikk et slikt møte med Tromsø denne gangen, men dere har da hatt noen gode opplevelser i konsertøyemed også håper jeg!
Kom tilbake til Tromsø og Driv med neste plate! Vi gleder oss enormt allerede!

Steven Ray Wilson sa...

Hei Stine! Vi gleder oss allerede til neste gang på Driv. Tromsø er en av de kuleste byene i universet å spille i (og feste i etterpå)!

hasse sa...

Jeg stortrives med freesbee og nystekt kveite på stranden, midnattsol og rødvin.

Anonym sa...

Hvis ikke dere har fått på utstoppede dyr fra den lokale faunaen så tror jeg fortsatt at dere har norges enkleste og snilleste rider :)

Anonym sa...

Nei, så synd at det ble en så drit opplevelse av Tromsø og Buktafestivalen. Jeg og venninnnene mine var sjokkerte over at dere måtte spille på formiddagskonserten. Dere skulle jo selvfølgelig ha spilt om kvelden! Men uansett - vi var der vi :) Håper dere kommer tilbake til Tromsø snart og spiller for oss ;) Og at dere får det bedre enn på Bukta! :)